sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

1 ja 100 asiaa jotka kismittää

Elikkäs tähän kirjoitan asioita jotka saa mut raivonpartaalle!

1.Mummot liikenteessä

Oon jo jonkun aikaa tässä miettinyt sitä että saako vanhat ihmiset (mummot ja papat) valtiolta jotkut lupa laput kun täyttää jonkun tietyn iän. Oon miettiny että lukeeko tässä lupa lapussa = Teidät on vapautettu tehtävästä kunnioittaa muita kuin itseään! Aina sanotaan meille nuorille että meidän pitäisi kunnioittaa vanhuksia.. mutta miksi?? mun mielestä raamatussakin sanotaan kymmenessä käskyssä että "tee niinkuin haluaisit itsellesi tehtäisiin" joten jos vanhukset eli pääsääntöisesti mummot jotain arvostusta multa kaipaa niin kaipaan minä myös heiltä! Mikään ei niin mikään ole raivostuttavampaa kun hiihtää vaunujen kanssa kaupassa kun saa pujotella niitä helkkarin mummoja siellä.. Ymmärrän täysin mummot joilla on joku sairaus tai dementtia että se kaupassa käynti on vähän hidasta ja pitää jäädä keskelle käytävää pohtimaan että mistä vitusta mä äsken tulin ja mihin mä olin menossa? Mulla on aina selkee visio siitä mitä ostan kaupasta ja teen kauppa suoritukseni hikipanta päässä ja niken tuliterät juoksu lenkkarit jalassa että en vaan vahingossakaan jäisi kenenkään jalkoihin ja ettei kenenkään tarvitsini katsoa minua ja miettiä (tyhmä akka).
Ahh ääääshh-markettiikiin tehtiin juuri remontti jossa supistettiin käytävien leveydessä mutta kun viimeksi siellä kävin niin huomasin että lihavien ihmisten elämä sielläkin kaupassa on tehty helpoksi nimittäin makeis hylly väli oli paljon leveämpi kuin muut?? MITÄ? Eikö sitä hylly väliä pitäisi leventää jossa sijaitsee maidot ja vaipat? että siellä voisi pyöriä kaksot rattaidenkanssa miten haluaa? Kysyn vain

2. Nykynuorten pukeutuminen

Sepä se.. Ainakin täällä minun paikkakunnallani on torikahvila jossa vilisee nuoria, melkeinpä voisi sanoa että se on aivan tupaten täynnä niitä mutta ei se mitään muistan kun itsekkin 5 vuotta sitten istuin siellä päivittäin hakkaamassa poikienkanssa korttia! Käydään vielläkin todella usein siellä koska se on todella helppoa lölliksenkanssa! Siellä minä istuessani katselen ympärilleni ja seuraan nyky nuoria..

Ja ensimmäiseksi mieleeni herää ajatus.. tuleeko kaikille noille tytöille kotiin demi lehti vai mitä helvettiä?
Kaikilla on samallainen tukka, sama musta nahkatakki, samallaiset housut ja kengät.. ihan kaikilla
Nykypäivän tyttöjen hiukset on pitkät, niillä on keskijakaus ja ne ovat liuku värjätyt.. istun siinä ja katselen kymmentä tismalleen samanäköistä tyttö ja huokaan..

Muistan kun itse olin nuori meillä jos esim oli nahkatakit niin ainakin ne oli tyystin eri malliset ja väriset kun parhaalla kaverilla? Muistan kun itse olin ylä-asteella siellä oli tusinoittain niin sanottuja eri "ryhmiä" monia erillaisia pukeutumis tyylejä! vau sitä kirjoa.. ketään ei kiusattu, ei pilkattu ei mitään.. kaikki arvostivat toisiaan vaikka ei ollutkaan samallaisia hiuksia.  Minut löysi ylä-asteella ja viellä amiksessakin mustat pillifarkut jalassa, yleensä poikien iso t-paita päällä ja ruutupaita tai huppari roikkui siinä mukana.
Omistin liian pitkän etu tukan ja hiukseni olivat muutenkin pitkät ja törröttivät minne sattuu ja meikki pussini sisältöön kuului peitevoide, puuteri ja ripsari. Vilkaskaapas ensi kerralla kun menette ulos niin sen 14vuotiaan tytön naamaa ja miettikää mitä hänen meikki pussistaan löytyy..

Tervetuloa pilalle meneeseen nykymaailmaan.

3. Itsekeskeiset ihmiset

Se on hienoa että jotkut viitsivät nähdä vaivaa oman kauneutensa eteen, käydä lenkillä ja päivittää viellä asiasta facebookkiin.. Mennä kauppaan vinguttamaan luottokorttiansa ja ostaa turhan kalliita " hienoja vaatteita" itselĺeen, pukea ne päälle, föönata tukkaa 3 tuntia ennen ulos lähtöä ja siellä ulkona hienon drinkin äärellä puida muiden ihmisten úlkonäköä.. Vast ikää mulle kävi tässä sellainen juttu kun olin parin tuttavani kanssa kuppilassa jossa laulettiin karaokea. Istuttiin siinä pöydässä ja alkoi kuulumaan vähän hiljaisempaa ja pikkuisen pätkivää laulua, käänsin päätäni katsoakseni kuka siellä laulaa. Siellä oli hieman pullea poika joka oli pukenut itsensä mustiin löysiin vaatteisiin. Hetken kuuntelin pojan laulua kunnes huomasin yhdessä nurkka pöydässä juuri näitten itsekeskeisien paskiaisten tirskuvan pojalle. Minä nostin perseeni penkistä ja menin pojan luokse, otin toisen mikin ja lauloin hänen kanssaan kappaleen loppuun jota en juurikaan osannut, sanani sekoilivat ja keksin omia sanoja mutta meillä oli kivaa! Poika hymyili mulle viattoman onnelisena ja silmistä näin kuinka hän kiitti minua! Pistettiin hyvä show pystyyn ja saatiin yleisö taputtamaan biisin tahtiin..
Ihmiset voisivat vähän miettiä.. se että näytät hyvältä ulkoa ei tarkoita että olisit hyvä sisältä.

4. Minä

Ärsyttää miksi kerään pyykkejä ihan tolkuttomasti.. On niin helppoa kun omistaa paljon vaatteita niin ottaa vaan aina kaapista uudet puhtaat ja kasata likaisia isoksi kasaksi.. Sitten ihan viimisiä puhtaita vaatekappaleita käyttäessään tajuaa että on se 5 koneellista vaatteita pyykättävänä ja viellä lakanoita ja pyyhkeitä.. pitääkö tehdä elämästä hankalaa kun ei jaksa usein käydä pyörittämässä alakerrassa sitä yhtä koneellista eikä kasata niitä voih.

Ja siis se! Miksi pitää jättää tavara siihen ensimmäiselle pöydälle tai tasolle joka tulee vastaan? Miksi sitä ei voi viedä heti ja nyt SUORAAN  omalle paikalleen? Miks... Kysymys johon tuskin koskaan saan vastausta
tai no ( laiskuus, saamattomuus).

5. Facebook ilmoittajat

Tähän minun tuskin pitää kauheesti selitellä mitä tarkoitan.. joku random minna: " siis apua ulkona sataa lunta huomasiko kukaan"?. Uskoakseni kukaan meistä jolla on favebook profiili ei asu sellaisessa asunnossa jossa ei ole ikkunoita että näkisi että kyllä siellä sataa lunta.. Tästä ärsyttävästä ja kismittävästä asiasta ei sen enempää koska muuten repiää mulla verkkarit ja kohta tekstini hipoo pikkulapsen kirjoittamaa

Muilla samoja ärsykkeitä?

P.s Peace





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :-)